Reclame idioate pentru Unicredit Tiriac

Daca ar fi sa judec dupa cum se prezinta lucrurile in domeniul advertisingului, as spune ca publicitarii romani sunt mai preocupati de propriul look decat de reclamele pe care le livreaza clientilor. Altfel nu se explica de ce avem atat de multe spoturi idioate sau de print-uri de-a dreptul grotesti.

Inteleg ca frizura revolutionara si hainele cat mai “shukare” sunt la moda, la fel cum si un X7 vine foarte bine cu o bicicleta Mini, dar parca meseria publicitarilor este publicitatea, nu generarea unor noi tendinte in domeniul modei. Poate ca sunt eu dintr-un secol trecut, cu idei invechite despre cum ar trebui sa arate o reclama, dar cand urmaresti ultimele doua spoturi create pentru Unicredit Tiriac ai impresia ca undeva lipsesc mai multe doage. Pentru exemplificare, na d’aici:

Asadar, dupa ce ati vizionat cele doua spoturi, spuneti-mi si mie cum vi se par. Eu nu le gasesc deloc haioase. Dimpotriva, cred ca induce ideea ca astfel de aberatii fac parte dintr-un comportament acceptabil. Ma astept ca oamenii sa inteleaga mai degraba ideea ca e ok ca fiica sa nu treaca Bacul de vreme ce familia trece prin dificultati financiare decat ceea ce si-au propus publicitarii.

De curand citeam pe net ca cei care activeaza in domeniul PR-ului nu au identificat etica printre conceptele cheie ale profesiei lor (vezi aici). Ma tem ca nu sunt singurii; alaturi de ei vin cei din publicitate si cei din presa. Exemplele de la noi, dar nu numai, ne pot tine treji o saptamana intreaga numai ca sa le trecem in revista.

1 Comment

  1. Cristi, mai grav este ca publicitarii se joaca din ce in ce mai des cu situatii care expun ca acceptabile si/sau dezirabile niste comportamente complet imorale/ilegale, cum ar fi abuzul solicitat profesorului sau incalcarea juramantului hipocratic solicitata medicului… mi-amintesc si de reclama cu sticla de vin adusa plocon unuia care, printr’un simplu telefon, taia apa calda si curentul unui amarat, doar ca sa-si mai ia un vin pe gratis… mie asta mi se pare inacceptabil!!! si nu-nteleg cum de lasa CNA sa circule astfel de productii, nu-nteleg cum de clientii reclamelor accepta astfel de productii, cum de casele de publicitate nu-nteleg ca au o responsabilitate sociala :( eu sunt foarte revoltat!!!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.