Reclama “tourneo.ro” incurajeaza violenta

Despre publicitarii din Romania aud numai cuvinte de lauda. Unii dintre cei cu premii au plecat prin tari mai “calde”, altii nu au dat prietenii si familia pe mia de dolari in plus la salar. Insa cu totii au ceva in comun: ii leaga nemurirea spiritului damboviteano-carpatin, si anume zeflemeaua de cartier.

Cand se apuca de o reclama pentru un client local, ceea ce conteaza e ca ei “stiu mai bine ce se cere” si ce papa publicul ‘consumator’. Standardele etice sunt niste chestiuni straine lor. Important este ca publicul sa rada, sa faca haz de necaz, sa ia in balon situatiile prezentate, sa cada de pe canapea, in cap, pe covor si, evident, sa mearga precum vita la raft ca sa cumpere produsul in cauza. Altfel nu-mi explic de ce mai bine de 40% din reclamele din Romania, dupa propriile estimari, sunt cu mistouri.

Problema cea mai mare se iveste atunci cand mistoul este combinat cu violenta si sunt servite pe tava de parca ar fi naturaletea la sticla de 2.5 litri si pret de 2. Asa s-a procedat in cazul Cosmote si Lindab, ambele reclame fiind semnalate de Cristina Horia — aici — ca promovand violenta domestica.

Dar nici cei de la Turneo.ro nu s-au lasat mai prejos si au comis-o si ei in stil mare. Reclama lor, dincolo de faptul ca are niste replici imbecile si o tonalitate agasanta, transforma violenta intr-un mod comun de comunicare. Probabil ca publicitarii care au realizat-o s-au gandit sa faca anti-reclama site-ului de rezervari online. Si, daca ma intrebati pe mine — da stiu, nu m-a intrebat nimeni! –, au reusit din plin.

Reclama pentru turneo.ro (2011)
Reclama pentru turneo.ro (2011)

Fara sa ma apuc de analiza pe text, impresia mea este ca publicitarii si-au pus in minte sa ne inoculeze ideea ca angajatii tourneo ne vor invada spatiul privat incat iti va veni sa-i iei la bataie.

Sa fie vreo problema in aceasta reclama? Nu stiu! zic sa-i intrebam pe cei din spatele site-ului tourneo.ro. Sau pe cei de la RAC, daca sunt pe faza. Oare contribuie in vreun fel la capitalul social o reclama care cu fiecare difuzare acrediteaza ideea ca poti raspunde violent la un comis voiajor?!

1 Comment

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.