Mediul, in sensul generic, ramane problema principala a companiilor care pretind sau chiar fac ceva in domeniul responsabilitatii sociale. La noi si oriunde doriti dumneavoastra pe glob. Insa eu am o nedumerire: daca o companie afirma in raportul anual (ala de “CSR”!) ca s-a asigurat ca prin activitatile sale protejeaza mediul, oare flyerele tiparite pe hartie, adesea pe hartie de calitate buna, si distribuite in tot orasul intra la categoria protectia mediului?
Nu ma gandesc la o companie anume, asta ca sa nu se simta cineva lezat, ci la o practica. In fiecare zi, in cutia postala de la birou sau in cea de acasa gasesc un teanc mare de flyere, reviste/ziare si orice alta “inventie” din sfera promovarii. Sa nu credeti ca sunt un mare ecologist, dar aproape de fiecare data le iau si le pun fie in cosul de gunoi din scara blocului, fie in cutia cu hartie de la birou. In primul caz sunt sigur ca nu se recicleaza nimic; in cel de-al doilea, sansele sunt ceva mai mari dar nu semnificativ mai mari.
Eu ma simt constrans de aceste teancuri de hartie sa poluez. Oare companiile care le produc si cei care le comanda au facut vreun studiu ca sa vada impactul lor? Eu nu ma uit niciodata peste ele. Ai mei parinti le folosesc de cele mai multe ori drept baza pentru cosul de gunoi (practici vechi!). Vecina de alaturi, doamna aceia buhaita care comenteaza tot timpul in barba la sedintele de bloc, le intrebuinteaza pe post de carpa de sters geamurile. Ca sa nu mai zic de teancul de la gunoi pe care il vad adesea luat de vant fix in gradina din jurul blocului.
Asadar, intra aceste materiale promotionale in evaluarea pe mediu din raportul anual de “CSR”?!