Exista ONG-uri si reprezentanti de ONG-uri in Romania care pretind ba ca ei/ele au facut nu stiu ce lege sau cod de conduita, ba ca ei au inventat nu stiu ce concept, ba ca sunt detinatorii competentei supreme intr-un domeniu sau altul. Nu am sa dau nume ca sa nu le acordam atentie mai mult decat merita. Insa haideti sa ne uitam la dovezile lor de competenta. Ar fi bine sa avem grija cand citim astfel de ineptii sau cand invitam astfel de oameni la evenimentele pe care le organizam. Nu de alta, dar ne vom trezi ca ii legitimam in felul acesta.
1.
VALORI
cod filosofic profund internalizat care servește drept ghid pentru stabilirea obiectivelor, adoptarea deciziilor, soluționarea conflictelor si modul de comportament
2.
PRINCIPII
enunțarea conduitelor așteptate pentru onorarea fiecărei valori
3.
CULTURĂ DE ORGANIZAȚIE
ansamblu de valori, principii, filosofie, prac-tici și cutume care definesc o instituție
4.
Putem vorbi despre două tipuri de jurnalişti din punctul de vedere al corupţiei: unii o consideră ca fiind cea mai bună metodă de a supravieţui, pe când alţii sunt opusul lor, nu pot accepta să obţină beneficii prin metode iraţionale şi nici să opereze într-o lume haotică, fără reguli, fără organizare.
Corupţia în mass-media are numeroase cauze. Printre aceste se numără nivelul scăzut de trai, presiunile familiei, cele economice, neproductivitatea sistemului, precum şi multe altele.
[…]
Corupţia în mass-media este un fenomen care nu se poate face nevăzut dintr-o dată, tocmai datorită faptului că şi celelalte sectoare, fie ele publice sau private, se confruntă cu aceeaşi problemă. Se poate însă apela la diferite programe şi strategii cu scopul de a reduce şi de a limita acest fenomen.Cu cât mass-media este mai transparentă şi mai bine structurată, iar regulile interne şi externe ale acesteia sunt mai bine cunoscute, cu atât suntem mai apropape de a ne atinge ţinta de a reduce corupţia.