In seara asta am observat ca ENEL Muntenia a renuntat la proprii angajati care citeau contoarele si platesc acum o firma ca sa imi intre in casa si sa-mi fotografieze contorul. Aceasta practica este destul de raspandita in business si este parte din strategia de optimizare a costurilor. De exemplu, OMV Petrom a aplicata aceasta metoda cu angajatii din benzinarii si din depozitele de carburanti. Sau BCR Erste si multe alte banci, cu personalul de intretinere (i.e., femeile de serviciu). Daca in celelalte doua situatii nu am o problema, in ceea ce priveste cazul cu ENEL lucrurile stau cu totul altfel.
Ceea ce imi da batai de cap este faptul ca intr-o relatie contractuala intre mine si o companie, aceasta decide sa includa un tert fara sa ma consulte si il deleaga pe acesta sa imi intre in casa si sa faca poza la contorul aflat pe proprietatea mea. Dincolo de riscurile asociate acestei delegari, eu o vad similar cu situatia in care o banca sau un operator de telefonie deleaga un tert ca sa recupereze un debit. Eu nu am consimtit la o relatie contractuala cu o alta companie, ci direct cu cel cu care am incheiat contractul de furnizare de servicii. Daca nu ma inseala memoria, exista o decizie a unei instante din Romania in care o astfel de introducere pe fir a unui tert a fost condamnata.
Sunt curios daca sunt si altii care considera ca aceasta situatie tine de domeniul eticii in relatia cu clientii.
NB: Nu m-am referit la problema etica a optimizarii costurilor. As prefera sa discutam cu alta ocazie despre acest subiect.