Poate ca a venit timpul sa ne revoltam impotriva METROREX

Astazi aflu ca exista in dezbatere publica o masura de scumpire a tarifelor pentru calatoria cu metroul. Daca va fi aprobata masura respectiva, cartelele de metrou s-ar majora dupa cum urmeaza:

tip cartela pret actual noul pret
2 calatorii 4 lei 5 lei
10 calatorii 15 lei 20 lei
1 zi 6 lei 8 lei
abonament saptamanal cu nr nelimitat de calatorii 20 lei 25 lei
abonament lunar cu 62 de calatorii 50 lei 65 lei
abonament lunar cu nr nelimitat de calatorii 60 lei 75 lei

Presa a lasat sa se inteleaga faptul ca este vorba de o masura propusa sau sprijinita de actualul ministru al Transporturilor. Nu stiu daca este vorba si de o “binecuvantare” din partea Dnei Ramona Manescu, cea care detine portofoliul Transporturilor, dar propunerea vine din partea directorului S.M.T.C.B. “METROREX” S.A., este insusita/prezentata de directoul Directiei Feroviare din cadrul MT, Claudiu Dumitrescu. A se vedea aici documentul prin care s-a facut propunerea. De fapt, documentul respectiv nu contine nici un fel de motivare a necesitatii noii majorari. Atunci care este motivul real pentru care s-a cerut marirea preturilor la calatoria cu metroul?!

Nu avem de ce sa acceptam un nou atentat la portofelul nostru. Metrorex este o societate comerciala care primeste bani de la bugetul local si de la bugetul de stat, care incaseaza bani din pretul tichetelor de calatorie si mai ales din spatiile publicitare si spatiile comerciale pe care le-a concesionat unor firme ‘de casa’. Cer public un control la Metrorex din partea Curtii de Conturi si investigarea tuturor licitatiilor prin care au fost atribuite (1) spatiile comerciale, (2) spatiile publicitare, (3) contractele de achizitii pentru servicii de intretinere a aparatelor de taxat.

Nu putem accepta ca noi, din buzunarul propriu, sa finantam o sleahta de derbedei care au acaparat sindicatul si conducerea Metrorex. Cer primarului Bucurestiului sa dispuna un control care sa stabileasca modul in care au fost consumate fondurile Metrorex in ultimele 2 exercitii financiare pentru reparatii la calea de rulare, pentru reparatii la vagoane, pentru intretinerea tuturor statiilor aflate in folosinta.

Metrorex ar putea fi o societatea comerciala care sa inregistreze profit daca nu s-ar accepta capusarea ei de catre tot felul de grupuri infractionale. Va cer voua, Bucuresteni, sa nu mai fiti complici prin nepasare la jaful care urmeaza sa se petreaca dupa 8 noiembrie.

3 Comments

  1. Adaug aici motivatia pe care am transmis-o Ministerului Transporturilor pentru a nu fi aprobata masura propusa de directorul Metrorex:

    “Nu exista dovada necesitatii majorarii tarifelor atasata proiectului. Mai precis, nu exista nici un calcul care sa demonstreze: (1) ca majorarea tarifelor la calatoria cu metroul este singura masura viabila pentru acoperirea unor probleme financiare existente de genul incapacitate de plata pentru plata salariilor ori a unor sume convenite prin contracte comerciale; (2) ca impactul majorarii asupra fluxului de calatori si asupra starii sociale si financiare a calatorilor (impactul social al masurii propuse) este minim; (3) ca problemele actuale ale societatii sunt cauzate de o necorelare a tarifului pentru calatoria cu metroul cu costurile aferente acesteia.

    Tinem sa precizam faptul ca Societatea „Metrorex” este finantata atat de la bugetul de stat cat si de la bugetul local, iar suplimentar are venituri din spatii comerciale si spatii publicitare.”

  2. Claudiu Dumitrescu este director la Directia Feroviara, nu la Metrorex!!!

    Vezi antetul documentului!

    Daca nu crezi si nu le ai cu actele, studiaza putin organigramele MT si Metrorex.

  3. Multumesc comentatorului de la Metrorex – Gara de Nord. Intr-adevar, Claudiu Dumitrescu este director al Directiei Feroviare din Ministerul Transporturilor. Aurel Radu este directoul general al Metrorex (vezi aici). Insa nu se schimba cu nimic faptul ca nu exista nici un temei in documentele facute publice de MT pentru majorarea pretului pentru calatoria cu metroul.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.